Top Marine on tootnud ujuvkaisid ja projekteerinud ning ehitanud väikepaadisadamaid juba aastast 1996. Aja jooksul oleme märganud ühe korduva väljakutsena seda, et sageli jääb väikepaadisadamate projekteerimisel puudu täpsetest andmetest. Vee sügavuse mõõtmisega saad selle vea parandada.
Vanad sügavuskaardid ja kohalike kalurite teadmised saavad sel puhul abiks olla, kuid alati ei ole neid variante võimalik kasutada ning nii muutub projekti kogukulu prognoosimatuks. Teadmatusest tulenevad vead võivad aga kasvatada projekti maksumust kuni 6%.
Näiteks: kui sadama ehitamise oletuslik maksumus on 130 000 € on 6% sellest summast 7 800 €. Paras hulk raha, mida saaksid mujale investeerida, või mis?
Miks on veekogu sügavuse mõõtmine nii oluline?
Veekogu sügavuse mõõtmisel saadav info aitab teha arvutusi ja langetada otsuseid sadama põhiplaani paikapaneku ning kaide ankurduse osas. Just ankurduse valik mõjutab enim projekti kogumaksumust.
Ankurdussüsteem koosneb tavaliselt kolmest osast:
- betoonraskus;
- kett;
- kettlukk, millega kinnitatakse ketid pontoonide külge.
Rusikareegel on, et keti pikkus on viis veesügavust. Näiteks sadamas, mille sügavus on keskmiselt 3 meetrit, peab kettide pikkus olema 15 meetrit.
Kui aga vee sügavuse kohta ei ole infot või see on puudulik, võib paigaldamisel selguda, et kett jääb liiga lühikeseks ning tööde käigus on tarvis olulisi muudatusi teha, mis omakorda toob kaasa aja- ja rahakulu.
Milline on lahendus?
Kirjeldatud probleemi vältimiseks on tark kaardistada enne projektiga alustamist kogu sadamaala veesügavused.
Sellega vähendad eksimuste tekkimise võimalust märkimisväärselt ja hoiad projekti kokkulepitud ajakava ning eelarve piirides.
Kolmest lihtsast sammust koosnev veekogu sügavuse mõõtmine
Kuidas veekogu sügavuse mõõtmise protsess välja näeb? See koosneb kolmest lihtsast sammust:
- Sa võtad meiega ühendust (kontaktid leiad alt) ning ütled, et vajad sügavuse mõõtmise teenust. Me räägime detailid läbi ja lepime kuupäeva kokku.
- Kokkulepitud ajal tuleb kohale meie spetsialist paadi ja mõõtevahendiga. Vedades mõõteseadet paadi järel, sõidab ta läbi kogu sadamaala. Kaardistamine võtab aega mõne tunni.
- Tagasi kontoris olles laeb meie töötaja andmed arvutisse ning kontrollib tulemused üle. Valmis sügavuskaart jõuab sinuni kahe tööpäeva jooksul.
Vaheri paadisadama projekt
Vaheri paadisadama projekteerimisprotsessi osana viisime läbi sügavuse mõõtmise ning lõime sadamabasseini sügavuskaardi.
Seejärel koostasime sadama projekti, tootsime ja tarnisime ujuvkaid ning paigaldasime need. Valminud sügavuskaart koos sadamaplaaniga on nähtav all:
Selline näeb välja uuendatud Vaheri paadisadam.
Mida ütles meie klient?
„Valisime Top Marine’i meie projekti ellu viima konkursi alusel. Meil oli nendega juba eelmisest aastast ühe kai paigaldusega seoses kogemus olemas. See, et valisime ka pakkumiskonkursil neid, osutus heaks otsuseks.
Kõik asjad tehti õigeaegselt ja täpselt, hilinemised tulenesid meist endist. Teenindus oli sõbralik, kommunikatsioon selge, telefonikõnedele ja sõnumitele vastati kiiresti. Ka paigaldajate meeskond väärib kiitust oma teeninduse ja professionaalse tegutsemisega!
Jah, soovitame Top Marine’i kahel käel! Nii nagu eelmiselgi aastal, jäi sellestki projektist hea ja positiivne tunne. Kvaliteet on hea ja teenindus suurepärane!“
Satu Korpela
Jämsä linna aednik
Kokkuvõte
Õigete veesügavuste teadmine on äärmiselt oluline, sest see säästab sulle paadisadama ehitamisel raha ja aega ning hoiab projekti sujuvas kulgemises algusest lõpuni.
Kui kavandad uut paadisadamat või vana ümberehitust, võta meiega ühendust ning tuleme sulle sügavuste mõõtmistel appi. Kontaktid leiad alt.